Wednesday, August 16, 2017


Image may contain: sky, tree, plant, grass, outdoor and nature
Beograd

Procitala sam danas nekoliko tekstova koji su proucavali temu rodjeni - nerodjeni Beogradjani. Ne znam da li je postavljen zadatak na Facebook-u, nesto kao pismo-lanac (ne smes da prekines, pisi o zadatoj temi) ili je samo u pitanju leto, vrucina i nostalgija svih koji su se iz belog sveta vratili na odmor u rodni grad.
Prva se prijavljujem. Cim sam sletala na surcinski aerodrom, napisala sam tekst o blokovima. Uvek sam bila lokalpatriota, pa su blokovi prvo opevani. Tekst je citan i podeljen kao nijedan do tada. Nosila ga je ljubav svih koji u blokovima stanuju ili su nekad boravili. Tako se pise cista srca i zivi iskrena ljubav.
Srecna sam sto sam Beogradjanka. Srecnija sto sam deci obezbedila da im zauvek u dokumentima kao mesto rodjenja pise Beograd. To sam im rekla. Cero, sine, samo ovo da dobijete od mene, dosta je. Beograd je ljubav i sreca je roditi se u njemu.
Zavoleti mesto u kojem nisi rodjen, to je ljubav na kvadrat. Uvek sam bila srecna kada neko ko nije rodjen u mom gradu sa ljubavlju prica o njemu, kaze da ga je grad prihvatio i njegovi ljudi zavoleli. Mogla sam da sa rasplacem u sred te price, uvek. To srce koje je govorilo lepe stvari o Beogradu za mene je bilo plemenito, siroko, veliko. Ja sam Beogradjanka, a ti si Ljudina i Bg Smeker. Eto, tako sam ja videla sve koji su u grad dosli i osetili ga svojim. Grad je postao Nas Beograd, a mi nikad tu temu nismo potezali opet.
Beogradski smekeri - rodjeni i kasnije ga napustili, pridosli i zauvek u njemu ostali, rodjeni i nikad iz njega mrdnuli, pridosli pa iz njega otisli - zarazeni ste zauvek! Neizleciva bg bolest je u pitanju, od koje se ne umire, sa kojom se zivi, i to lepo.
Sada mi je baza u Kaliforniji, pa dodajem - ja sam Beogradjanka iz Kalifornije. Ni "rodjena" ni "dodjos", samo "voljena srecnica". Srce je veliko, srce oseti gde mu je lepo, srce voli mesto rodjenja, srce voli zemlju u koju ga zivot nanese i novo mesto istinski prihvati. Srce ne meri, srce moze da voli beskrajno, sta je za srce da zavoli dva, tri grada. Duse se pronadju, srca se prepoznaju. Nema svadje, nema rasprave, samo lepa osecanja i svest da nisi drvo, da mozes da se pomeras, da mozes da volis vise ljudi, vise gradova, da to ne vredja , ne boli, da prvo ne iskljucuje drugo.
Gde god da zivis, zivi siroko, misli siroko.
Nikad sebicni baksuz, samo smeker i ljudina.
Tako se istinski zivi.

No comments:

Post a Comment